Ung i trafikken

🏆 VINNER: NORGES BESTE KAMPANJE FOR EN RUSFRI TRAFIKK

DeathTrip er et landsomfattende prosjekt hvor elever fra videregående skoler engasjeres til å lage holdningskampanjer med målsettingen å påvirke ungdommers holdning til det å kjøre i ruspåvirket tilstand, samt presentere problemstillinger rundt promillekjøring, rus og ungdom.

Ansvarlig for prosjektet er Ung i trafikken, med støtte fra Helsedirektoratet.

Juryen synes kampanjen er svært helhetlig. Kampanjen spiller på felleskap – det å passe på hverandre, og bruker sosial aksept og stigma som et effektivt virkemiddel. Ingen liker en fyllekjører. Budskapet går igjen i alle elementene. Kampanjen spiller på følelser som ungdom lett relaterer til.

«Det blir for dumt» er en kampanje som har en spiss kommunikasjon uten at det blir pekefinger. Bonus at det er fokus på flere transportmidler, som kjøretøy for russ og ikke minst el-sparkesykkel som er spesielt relevant for tiden.

JURY, DEATHTRIP 2021

*juryen består blant annet personer i reklamebransjen.

Avgjørelse fra juryen:

Karakter: 6

Konkurranseresultat: Vinner / 1. plass

*Kampanjen besto av flere elementer: langfilm, 3 snapchat-videoer, 4 instagram-videoer, 3 plakater, merch, informasjonsplakat til russ (giveaway), logo.

Jeg sto for planlegging, produksjon og etterarbeid av langfilmen (se ovenfor).

Forrige
Forrige

Follo HK Damer

Neste
Neste

Langhus Skolekorps